Asociația ”Cocoșul de munte” ne provoacă la mișcare!

Asociaţia de Turism Montan „Cocoşul de Munte” din Braşov vă invită, în perioada 10-12 Iunie, la cea de a II-a ediţie a Trofeului „Cocoşul de Munte” ce se va desfăşura în Masivul Ciucaş, lângă Cabană Muntele Roşu.
Acest eveniment este unul sportiv de tip outdoor challenge şi reprezintă a 2-a etapă din Campionatul Naţional de Turism Sportiv „Ştafeta Munţilor”
La acest eveniment poate participa orice persoană, indiferent de condiţia fizică, experienţă sau vârstă.
Tot ce au de făcut participanţii este să alcătuiască o echipa de 3 persoane cu care să se înscrie la una din cele 6 categorii de concurs: Open, Family, Feminin, Veterani, Elite sau Juniori.
Probele de concurs sunt variante, iar cei care nu vor dori să participe la drumeţie şi vor rămâne în tabăra, îşi pot petrece timpul în cadrul diferitelor activităţi menite să îi bine dispună.
Pe lângă raidul montan (drumetia) concurenţii vor trebui să facă faţă şi altor probe.
Proba teoretică, în care fiecare echipa trebuie să răspundă la un set de 15 întrebări de cultură generală referitoare la zona în care se desfăşoară competiţia.
Fiecare membru al echipei va răspunde la câte 5 întrebări. Această proba este cronometrată.
Altă proba este cea de orientare turistică, proba care se va desfăşura după terminarea traseului de regularitate. Orientarea este de tip ştafetă, participând toţi membrii echipei. Orientarea se va face cu busola pe viza.
Sâmbătă seară, la focul de tabăra, se va desfăşura mult iubita proba culturală. Această este o proba opţională. Cei care vor dori să se înscrie şi să încânte audienţă vor trebui să cânte 2-3 melodii şi să recite o poezie (de preferat cu tematică montană), apoi să prezinte o scenetă (teatru).
Evenimentul este organizat sub egida Campionatului Naţional de Turism Sportiv „Ştafeta Munţilor”.
Asociaţia De Turism Montan „Cocoşul de Munte” este o organizaţie cultural-educativă şi sportivă, care reuneşte iubitori ai naturii şi pe toţi cei interesaţi în cunoaşterea, studiul şi ocrotirea naturii din judeţul Brașov şi din toată ţară.

Carrefour sprijină fotbalul românesc

Încă o veste bună de la Carrefour!
După multele campanii de susținere, premiere și sponsorizare a talentelor din întreaga Românie, iată că în această dimineață am din nou ocazia de a vă aduce la cunoștință un demers mai mult decât lăudabil al marelui retailer francez:
Sprijinirea cluburilor de fotbal din țară!
Mai precis, Carrefour donează un procent din vânzările produselor marcă proprie și a produselor partenere către cluburile de fotbal de juniori din România.
Și sunt cincizeci și cinci de cluburi!
Campania se derulează în perioada 02-15 iunie 2016 și tu, ca și cumpărător, nu trebuie să faci decât un lucru: Să cumperi unul dintre produsele marcate la raft cu eticheta prezentată pe site-ul oficial al campaniei și Carrefour se ocupă de restul!
Printre parteneri - și îmi cer de la bun început scuze pentru că nu-i pot prezenta pe absolut toți - se numără Aquafresh, Adidas, Blend-A-Med, Bilancia, Bic, Danone, Delaco, Persil și Tex.
Și mai sunt mulți, mulți alții...
Așadar, haideți cu toții să sprijinim prin cumpărarea acestor produse fotbalul românesc.
Păi mai vrem să mergem cu echipa națională de fotbal la europene și mondiale, nu-i așa!?
Ne mulțumim doar cu acest campionat european, din 2016?
Nici vorbă!
Atunci avem nevoie de ”pepinieră”...

”Starea nației” nu se mai vede la TVR

Gata...
Kaput kartela...
Emisiunea ”Starea nației” a avut aseară ultima difuzare la postul național de televiziune.
Cel puțin așa a declarat în deschiderea ei realizatorul Dragoș Pătraru.
Acum nu știu ce să spun: o fi bine sau o fi rău...?
Cert e că și pe mine și pe mulți alții i-a deranjat mutarea emisiunii la ora 23.00, pe perioada campaniei electorale pentru alegerile locale.
Lucru care nu era prevăzut în contractul dintre TVR și societatea comercială reprezentată Dragoș Pătraru.
Cert e că - într-un mod foarte tăios și ascuțit, specific lui - valorosul ziarist și-a luat rămas bun de la telespectatorii TVR aseară.
Mulți treceam deja la program de recuperare fizică și psihică la cea oră, respectiv făceam ”nani” la ora 23.00...
Unde se va duce, cu tot cu emisiune?
Zvonurile sunt multe, dar mai toată lumea îl vede mutându-se la Digi 24.
Deși nu știu la ce oră ar putea fi difuzat.
Eventual să treacă ”Biziday” a lui Moise Guran la ora 21.00 și ”Starea nației” să intre de la ora 22.00 în undă.
Căci mai târziu ar fi o pierdere mare de audiență.
Și ar fi păcat, căci Dragoș Pătraru este după părerea foarte multor telespectatori, cel mai bun realizator TV al României la această oră.
Rămâne să urmărim noutățile pe pagina oficială a emisiunii ”STAREA NAȚIEI”.
Oricum, ar trebui să-i mulțumim (încă o dată) și să-l felicităm pentru curajul de a spune ”verde-n sticlă” ceea ce ne deranjează...
Chiar dacă de multe ori degeaba...
Claudiu Costea

Pericolele promovării prin rețele sociale

În ultimele luni a devenit o adevărată modă să-ți faci reclamă pe rețelele sociale.
Dacă are rost sau nu însă, am să vă spun mai jos.
Am stat de vorbă cu câțiva dintre clienții agenției noastre de publicitate.
Sinceri și dezinteresați. La o cafeluță ș-un pahar de apă.
Totul a plecat de la costul promovării la posturile de radio și televiziune.
Mulți au spus că sunt costuri pe care nu și le pot permite.
Asta în funcție de localitatea și postul de radio sau TV ales.
Spuneau că datorită costurilor, preferă să meargă de exemplu pe Facebook, unde o zi de promovare costă cinci dolari.
Ori patru lei dolarul, ar face cam 20 de lei pe zi.
Pentru o lună calendaristică, ai scoate din buzunar - ȘI DIN ȚARĂ! - echivalentul a 600 de lei.
Bun.
Haideți să vedeți ce efecte au avut, repet, din spusele acestor clienți.
Prima mare problemă:
POSTACII.
Unii dintre cei intervievați aveau produse la vânzare.
S-au trezit cu o droaie de comentarii răutăcioase și denigratoare la adresa mărfii pe care o puneau în vânzare. Cum că produsele nu sunt bune, că nu au efect sau că livrarea a fost dezastruoasă.
Cu alte cuvinte, ei cred că mulți dintre cei care au postat în defavoarea companiilor au fost postaci puși de alte firme concurente să le strice imaginea.
Pierde timp apoi cu lămurirea (reală sau nu) a celor care te-au făcut de rușinică.
Plus că deja ți-ai stricat imaginea în fața altor membri ai respectivei rețele sociale.
Acum din punct de vedere al efectului: Total nesatisfăcător.
Adică, pe românește, bani aruncați.
Investiția nu s-a întors la valorile preconizate.
Au plusat valoric, au plătit mai mult în speranța creșterii impactului.
Din nou slab.
Și au ajuns la concluzia pe care eu - după mai bine de 15 ani de experiență - le-am spus-o de la bun început:
Mai bine faci reclamă la radio și TV.
Radioul se ascultă în mașină cât mergi să duci copiii la școală, te duci la servici, pe terase, în magazine, în restaurante, la birou și acasă.
Ați văzut audiențele radio - pe care și eu le-am scris în articolele de mai jos?
Păi ați văzut că primele posturi de radio din țară au peste un milion de ascultători pe zi?
După ora 18.00, majoritatea ascultătorilor trec cuminți și în ordine în fața televizorului.
Uitați-vă doar la audiențele buletinelor de știri de la ora 19.00 și apoi ale emisiunilor sau filmelor de după ora 20.30.
Vin cu un nou exemplu: emisiunea ”Românii au talent” face lejer peste trei milioane de telespectatori pe ediție...
Și mai e un lucru: gândiți-vă că o bună parte din banii ăia ies, după cum am spus mai sus, din țară.
Și nu prea e bine pentru noi, ca și economie.
Șase sute de colo cu șase sute de colo, cu câteva mii de dincolo, uite cum se duc...
Am scris aceste rânduri pentru ca unii dintre cei interesați să se gândescă de două ori înainte de a-și face astfel de promovare.
Firesc, fiecare este îndreptățit să apeleze la soluția pe care o crede ca fiind cea mai bună.
Dar nu întotdeauna ceea ce pare ieftin are și efect.
Vorba românească are sâmburele ei de adevăr: ”Dai un ban, dar stai în față...”
Claudiu Costea

Petiție pentru Cabral

Dragii mei prieteni, așa nu mai merge!
Vorbesc serios!
Păi trebuie să facem ceva, cumva, să rezolvăm problema emisiunii ”Ce spun românii” de la Pro TV.
Nu știu cum se face, dar mereu pierd începutul fiecărei ediții, căci chitra aia de patron nu mă lasă s-o tai mai devreme de la muncă.
Și pierd startul...!
Păi se poate!?
Ieri am râs de m-am spart cu faza făcută de unul dintre concurenți.
Cabral spune: ”Am întrebat o sută de români cu ce se deplasează o vrăjitoare atunci când n-are mătură?”
Vine răspunsul: ”Cu mopul!”
Am scăpat lingura de supă din mână, m-am ridicat și-am râs de n-am mai putut, mai-mai să mă înec.
Așa că propun o petiție pentru Cabral și emisiunea lui:
- Ori să fie mutată un pic mai târziu, să ajungem și noi să păpăm și apoi să râdem copios (asta ajută la îngrășat sănătos, țâc!) ori
- Să se scurteze ziua de lucru la patroni, să plecăm și noi pe la trei jumate acasă!
(Zgârci sunt patronii ăștia...)
Vă dați seama ce pericole ne pasc?
Dacă râdem cu mâncarea-n cavitatea bucală?
Pericol înec!
Urgență medicală!
Una peste alta, glumă serioasă scris-am aici, dar chiar vă recomand să faceți ceva și să urmăriți emisiunea.
E din ce în ce mai haioasă. Și ea și Cabral.
Și echipa din spatele lor și spectatorii-colaboratori care participă la realizarea ei.
Felicitări Pro TV, felicitări Cabral!
Uite că imediat îi spunem ”La Mulți Ani!”, căci se apropie de un anișor de când ne încântă...
Încă un lucru: să fim bun înțeleși: nu am nici de-un suc din partea Pro-ului pentru articolul ăsta.
E din partea casei, căci e părerea mea...
Claudiu Costea

Cel mai ascultat matinal radio din România

Ca să nu mai fie comentarii cum că X are cel mai ascultat matinal sau Y are cea mai bună emisiune de dimineață.
Fiecare cioară-și laudă puiul, dar cifrele vorbesc:
KISS FM are cel mai ascultat matinal radio din România, conform ultimului sondaj de audiență realizat de IMAS Marketing & Sondaje și SC Mercury Research SRL, între 11 ianuarie și 24 aprilie 2016.
Grupa de vârstă: 18-49 de ani.
Interval măsurat: zilnic, de luni până vineri.
Emisiunea ”Râzi cu Sergiu și Andrei” totalizează 783.000 ascultători zilnic.
Pe locul doi se află matinalul de la Radio ZU - ”Morning ZU” - cu un total de 753.000 ascultători zilnic.
Pe ultimul loc al podiumului se află matinalul Europa FM cu un total de 456.000 ascultători zilnic.
Pe următoarele locuri se află în ordine descrescătoare emisiunile matinale ale posturilor Radio România Actualități (306.000 ascultători), PRO FM cu 268.000, respectiv Radio 21 cu 221.000 ascultători zilnic.
Sper ca aceste informații să fie utile tuturor celor care doresc derularea de camăanii publicitare radio în România.
Claudiu Costea

Isteria Hexi

Gata, românul are ceea ce-i trebuia înainte de alegeri: un pic de țircus.
Ba chiar mai mult decât atât, căci cred că este cel mai grav eveniment din această categorie, a controverselor politico-economice.
Din seara zilei de 22 mai, mai toate televiziunile au treabă cu subiectul pus pe tavă mai mult sau mai puțin voit de către patronul Hexi Pharma, Dan Condrea.
Sau de către cei care stau în spatele lui și al mega-afacerii...
Ieri de exemplu nu am reușit să butonez decât pe ceva canale de sport și filme, căci în rest toți croșetau și urzeau scenarii: el era la volan?
Dacă da, cum a murit?
A murit ”sinucis de alții” sau chiar vorbea la telefon în momentul impactului?
Dar de ce nu s-a dus să-și ia fetița, așa cum stabilise (cică) într-o convorbire purtată cu fosta soție...?
Și uite așa uităm ce-avem de făcut.
Uităm de salarii și de investiții în infrastructură, de legile care acoperă sau descoperă unele intenții mai mult sau mai puțin mârșave și tot așa.
Chiar nu avem altceva de făcut?
Propun să urmărim meciurile de la Roland Garros, căci joacă și români de-ai noștri.
Măcar ei fac ceva pentru țara asta...

Premii pentru filmele românești prezente la Cannes 2016

Face ce face și iaca le mai ia francezilor câte un premiu pentru vreun film inteligent!
E drept că de data asta a împărțit felia de tort și șampania cu unul de-al lor, pe nume Olivier Assayas.
Este vorba despre... (normal!) Cristian Mungiu!
Filmul său pe nume ”Bacalaureat” a câștigat premiul pentru regie la Festivalul de la Cannes, ediția 2016, distincție împărțită după cum spuneam cu regizorul francez care a semnat pelicula ”Personal Shopper”.
Le-a mai luat în anul 2007 Marele Premiul Palme d'Or pentru ”4 luni, 3 săptămâni și 2 zile” și în anul 2012 premiile pentru scenariu și interpretare pentru filmul ”După dealuri”.
Să nu uităm însă de filmul ”Câini” al lui Bogdan Mirică, cel care a primit premiul Federației Internaționale a Criticilor de Film.
Filmul a fost scris și regizat de Bogdan Mirică, după o întâmplare adevărată.
Așadar, avem cineaști buni.
Excelenți chiar!
Se mai îndoiește cineva de asta?
Acum rămâne să vedem la fotbal dacă le mai luăm ceva francezilor...
Nu uitați, meciul de deschidere de la Euro 2016 e împotriva lor, a gazdelor.
Ce-ar fi să le mai luăm ceva?
Căci premii pentru filme și de prin buzunare le luăm destul (nu noi neapărat, ci știți voi cine...)
Felicitări artiștilor români și succes fotabliștilor noștri!
Claudiu Costea

Noul album al lui Eric Clapton

E cald! Fierbinte chiar!
A fost lansat ieri, în data de 20 mai 2016 și se numește ”I Still Do”.
Legendarul Eric Clapton încă mai poate și poate bine.
Păi cred și eu, căci are doar 71 de anișori...
Noul LP conține 12 piese (ediția uzuală), în vreme ce ediției limitate i se mai adaugă două melodii: ”Lonesome” și ”Freight Train”.
Dintre acestea, doar două sunt compoziții Eric Clapton.
Restul sunt semnate de alți autori, printre care J.J. Cale, Leroy Carr sau Bob Dylan.
Și ce-mi place mie personal e faptul că la clape cântă și legendarul Paul Carrack.
Dacă mai spun că de partea de post mixare și producție s-a ocupat Glyn Johns, cred că e suficient.
Pentru cei care nu știu, Glyn Johns este un ”zeu” al trupelor tari din lume.
Are 74 de ani (jur că nu am greșit când i-am scris vârsta) și a mai lucrat cu Led Zeppelin, Eagles, Steve Miller Band, Midnight Oil, Joe Satriani, Fairport Convention, The Who și mulți alții.
Casa de discuri ce lansează albumul ”I Still Do” este una independentă: BushBranch Records.
Mai trebuie spus că pentru coperta discului, Eric Clapton l-a angajat pe mai vechiul lui prieten, Sir Peter Blake, un alt monstru sacru al artei contemporane britanice.
Sir Peter Blake este cel care a realizat coperta albumului ”Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band” al trupei Beatles din anul 1967 (între altele).
Și ca să vă mai spun una: Sir Peter Blake are nu mai puțin de... 84 de ani.
Curios din fire cum mă aflu, am căutat prețurile în magazinele de pe-afară: ediția uzuală costă aproximativ 16 euro, în vreme ce versiunea limitată ajunge la 21 de euro.
Asta pentru magazinele care-l au deja în stoc.
Poți să-l cumperi și din România la un preț mai avantajos, de numai 55 de lei, de la ROCKSHOP.
Dacă-l cumpărați și-l ascultați, vă rog trimiteți-mi și mie un mesaj, să-mi spuneți ce părere aveți despre el.
Mulțam fain!
Claudiu Costea