”Ștafeta munților” - etapa a III-a

Asociația ”Gașka” organizează în perioada 15-17 iulie 2016, în Munții Bucegi, cea de-a treia ediție a concursului de turism sportiv intitulat ”Ștafeta munților”.
Competiţia, organizată pe echipe, este a treia etapă din acest an în cadrul Campionatului Naţional de Turism Sportiv – ”Ştafeta Munţilor”.
Startul în următoarele probe se va da în comuna Bran, judeţul Braşov: raid montan (parcurgerea într-un anumit interval de timp a unui traseu montan din zonă); orientare turistică; escaladă; cultural; probe surpriză.
Câştigătorii concursului vor primi premii constând în: diplome, cupe, medalii, tricouri şi echipament montan.
Participarea este gratuită.
Înscrierea, pe echipe şi pe categorii de concurs, se poate face până în ziua începerii competiţiei, la cortul
organizatorilor, înaintea şedinţei tehnice.
Participarea se face pe propria răspundere a concurenților.
Regulamentul concursului poate fi găsit pe www.stafetamuntilor.ro.
Asociaţia de Turism Gaşka reuneşte membri cu experienţă în turismul montan şi are ca scop promovarea turismului, a posibilităţilor sănătoase de petrecere a timpului liber şi, nu în ultimul rând, a importanţei protecţiei mediului.
Prin acest eveniment se doreşte dezvoltarea turismului în zona aleasă, atragerea unui număr cât mai mare de tineri către acest gen de activităţi şi sensibilizarea participanţilor şi publicului asupra protecţiei mediului.
Asociația de turism sportiv ”Gașka” din București dorește ca şi prin cea de-a treia ediţie, această competiţie să se păstreze în calendarul celor mai puternice concursuri de turism sportiv desfăşurate anual în România şi să atragă la start un număr din ce în ce mai mare de participanţi. 
Mai multe detalii despre acest eveniment găsiţi pe https://www.facebook.com/events/1730078160565091/?ti=icl
Indiferent de condiția fizică și de experiență ești așteptat în acest an la ”Ștafeta Munților”!
Mult succes!

Prepoziția ”de” în publicitatea românească

Nu știu cum sunteți voi, dar pe mine unul mă cam zgârie pe urechi formulările publicitare care eludează prepoziția ”de”.
Mă uitam aseară la meci - cam ca în toate serile în care erau difuzate meciurile de la Euro 2016, închid paranteza - și mi-au sărit în ochi mai multe reclame pentru site-uri de pariuri online..
Avertismentul este legal impus: ”Pentru cei peste 18 ani”.
OK, am înțeles că doar cei care au vârsta de peste 18 ani au voie să parieze în mod legal, dar parcă suna mai bine așa:
”Pentru cei DE peste 18 ani”.
Și la fel, am mai vizionat niște reclame pentru medicamente pentru cei mici.
”Pentru copii peste un an”.
Nu ar fi fost mai românește ”Pentru copii DE peste un an”?
Știm că spoturile publicitare se taxează la durată și se face economie în exprimare.
Înțelegem că eludăm formula ”cu vârsta” din expresia ”Pentru cei cu vârsta de peste 18 ani”, dar parcă nu sună bine.
Îmi vine tot așa în minte, a propos de exprimarea asta, formularea haioasă de pe etichetele unor sticle de vin:
”Vin vechi peste un an”...
Păi normal că peste un an vinul va fi deja vechi... (Cu toate că vechimea de un an nu înseamnă mare lucru, dar totuși e o vechime...:)
Asta dacă-l bea cineva, căci după cum sugerează eticheta, cred că e vin făcut din lemne drepte...
Așadar, nu uitați prepoziția ”de”!
Claudiu Costea

Dobândă atractivă la titlurile de stat emise în luna iulie

Ai niște bani prin casă, pe undeva prin buzunare?
Dă fuga la pușculița care stă degeaba și sparge-i burtica porcușorului...
Vezi să aduni multiplu de 100 de lei.
Căci în perioada 11-29 iulie, Ministerul Finanțelor Publice pune în vânzare titluri de stat, cu dobândă bunicică.
Adică 2,15% pe an.
Eu zic că e bună dobânda, având în cedere că multe bănci oferă în jurul unui procent pe an (doar la Banca Transilvania știu de o dobândă de 2,25% pentru Kid Cont.)
Numai că plătești 16% impozit.
La tilurile de stat nu se plătește impozit pe câștig, așadar merită.
În condițiile actuale, bineînțeles...
Le cumperi direct de la bancă și le pui la păstrare doi ani.
Fix în cap.
Pot fi cumpărate de cetățenii români sau străini care au vârsta de peste 18 ani, cu buletinul sau prin transfer bancar.
Valoarea unui titlu este deci de 100 de lei și nu poți cumpăra decât maxim 1.000 de unități.
Și intri și la tombola în urma căreia poți câștiga un premiu de 1.000 de lei - indiferent de numărul de titluri deținute.
Băncile de la care poți achiziționa titluri de stat:
- BCR;
- BRD;
- Raiffeisen Bank și
- Banca Transilvania.
Spor la bani!
Claudiu Costea

BAUER lansează un nou single!

Credeați că Synth Pop-ul a murit?
Nici gând!
E mai viu ca niciodată!
Mai ales acolo la el, în țara lui, în Marea Britanie.
Tare mi-a fost teamă că după anii 1980-1990 fenomenul o să scadă în amploare în muzica insulară, dar iată că există o trupă care-i dă cu adevărat ”apă vie”!
Dacă nu-i cunoașteți, o veți face musai după data de 19 august.
Se numesc BAUER și sunt considerați ”Masters of Synth Pop”.
Orașul în care s-au format: Manchester.
Au cântat alături de Snow Patrol și I Am Kloot, printre alții.
Atât ajunge.
În data de 19 august vor lansa un nou single - denumit ”Made the Change” - care va fi promotorul albumului ”Impossible is Nothing”, ce va fi pus în vânzare în ziua de 7 octombrie a acestui an.
Sigur bistoș o să fie-n clasamente, cu toate că nu prea cred că și în România... Din păcate.
Componența BAUER:
- Greg Matthews;
- Neil Treppas;
- Lee Bradbury și
- Michael Reed.
Pagina oficială BAUER - AICI.
Videoclip în avanpremieră - AICI.
Facebook BAUER - AICI.
Twitter BAUER - AICI.
Instagram BAUER - AICI.
O să vă placă piesa, veți vedea.
Claudiu Costea


”Top Gear” nu mai merge cu Chris Evans

Hai s-o spunem pe față de la bun început, fără să ne mai ascundem în jurul paiului:
Fără James May, Jeremy Clarkson și Richard Hammond, emisiunea ”Top Gear” nu mai are cum să fie aceeași.
Poți pune în locul lor tot ce dorești, că tot degeaba.
”Captain Slow”, ”The Hamster” și ”The Orangutan” - așa cum erau porecliți cei trei prezentatori ai emisiunii - făceau un show pe cinste la BBC, cu toate că uneori parcă mai săreau peste căluț.
Mă refer aici la exprimările ce uneori trebuiau ”bipuite” și la unele critici cam aspre la adresa producătorilor auto, ale căror mașinuțe erau ”temeinic” analizate.
Cu toate acestea, emisiunea avea o audiență fantastică.
Cel mai recent prezentator al ”Top Gear” - în fapt un om de radio pe care eu îl știu ca fiind un îngâmfat și uneori ocupant nejustificat al scaunului de animator la BBC - și-a dat demisia.
Este vorba despre Chris Evans.
Nu actorul, ci prezentatorul - născut sub numele real de Christopher James Evans, la data de 1 aprilie 1966, în localitatea Warrington din Anglia.
Evans a semnat un contract pe trei ani pentru ”Top Gear” în anul 2015, însă și-a dat în mod demn demisia în data de 4 iulie 2016.
Pur și simplu audiențele emisiunii au scăzut și după cum spun și cei din echipa cu care a lucrat, Evans era un tip dificil și un pic cam îngâmfat...
Asta ca să fie finuți, bineînțeles...
Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu ”Top Gear”, urmărind rubrica specială de pe pagina BBC 2.
După cum cred eu că decurg ostilitățile în piața media britanică și având în vedere scăderile încasărilor în urma audiențelor și a ”Brexit”-ului, cei trei prezentatori vor fi aduși înapoi.
Poate li se vor pune ceva condiții de exprimare ”mai cu perdeluță”, dar ar aduce mult mai mult pentru show decât a adus Chris Evans...
Părerea mea...
Eu unul, tare m-aș bucura...
Claudiu Costea

Emisiunea ”Dela faliment la profit” cu Marcus Lemonis

Vreți să învățați cum se conduce cu adevărat o afacere de succes?
Atunci nu aveți altceva de făcut decât să urmăriți zilnic, începând cu ora 20.15 emisiunea ”De la faliment la profit” cu Marcus Lemonis, difuzată de postul de televiziune Digi Life TV.
Dacă nu aveți timp seara, puteți urmări în reluare emisiunea dimineața, începând cu orele 09.00 sau 09.05, în funcție de zi.
Veți putea vedea cum se taie-n carne vie atunci când este vorba de conducere, gestionarea și realizarea profitului într-o afacere, indiferent de dimensiunile ei.
Asumarea răspunderii, produs și personal.
În special ”personal” - acesta este cuvântul cheie atunci când Marcus Lemonis vorbește despre o afacere.
Grija față de angajații unei firme trebuie să fie primordială.
Apoi vine produsul, calitatea lui și modul de a-l distribui în mod rentabil.
Și mai este un lucru extraordinar de important: PROMOVAREA. PUBLICITATEA fără de care nu se poate dezvolta o firmă.
Acesta este un subiect pe care și antreprenorii români ar trebui să-l învețe și mai ales, să-l pună în practică!
Chiar urmărisem în urmă cu vreo două săptămâni o emisiune despre un dealer auto care avea sediul în New York și care investea - atenție! - nici mai mult, nici mai puțin de 50.000 USD pe lună în publicitate radio și TV locală!
Foarte multe despre conținut nu vă dezvălui, căci fiecare emisiune are alt subiect, altă firmă și altă organizare - de cele mai multe ori defectuoasă - organizare în care Marcus Lemonis intervine și de cele mai multe ori, preia o parte din acțiunile firmei și se instalează pe post de conducător al afacerii.
Vă las pe voi s-o urmăriți și să trageți cuvenitele învățăminte.
Referitor la Marcus Lemonis însă, aș încerca o oarecare prezentare:
S-a născut la data de 16 noiembrie 1973 în Beirut (Liban) și a fost adoptat de către o familie de greci.
Părinții săi se numesc Leo și Sophia Lemonis.
De aceea într-o emisiune a declarat că este oarecum grec și în alta că este libanez - cei care au urmărit emisiunea știu care au fost momentele.
A crescut în Miami și mare parte din subiectele emisiunii vin din această localitate.
A studiat științele politice și criminologia, fiind învățat să facă afaceri de către bunicul său care a deținut două dintre cele mai mari reprezentanțe Chevrolet din Statele Unite și de către Lido Anthony ”Lee” Iacocca, unul dintre cei mai importanți conducători americani ai afacerilor Ford și Chevrolet în anii 1960-1980.
Prima afacere în care s-a implicat a fost ”AutoNation” în anul 1997 - este în prezent cea mai mare rețea de vânzări auto de ocazie de pe teritoriul Statelor Unite.
Emisiunea care a avut acest subiect a fost difuzată în urmă cu aproximativ o lună la postul TV Digi Life din România.
Seria de emisiuni TV este creată în SUA de către postul CNBC și se numește THE PROFIT.
Pagina oficială de Internet a lui MARCUS LEMONIS este aceasta.
Repet, vă invit cu toată onestitatea să urmăriți emisiunea.
Durează maxim 45 de minute, dar aveți ce învăța...
Claudiu Costea

KISS FM pe... plajă!

Mergi vara asta la mare?
Hai să-ți dau un pont.
Chiar două, dacă-mi permiți...
Primul ar fi să mergi mai prin sud așa, că e mai ieftin.
Al doilea ar fi să mergi neapărat la Costinești sau la Jupiter.
Pentru că timp de opt săptămâni - în lunile iulie și august - KISS FM te așteaptă la SummerKiss.
Vei asculta cei mai în vogă artiști români invitați pe scena de la malul mării, vei participa la cele mai tari concursuri făcute pe plajă, vei putea face dedicații și ce mai... SummerKiss!
Zilnic între orele zece dimineața și șase seara.
Mai trebuie ceva?
Cred că ajunge...
Distracție faină!

The Alan Parsons Symphonic Project - ”Live in Colombia”

În sfârșit l-am primit!
Bucurie mare, vă spun sincer!
Chiar eram curios când va apărea o nouă înregistrare în concert semnată Alan Parsons, după cea de la Madrid.
Ultima interpretare ”live” ale pieselor care l-au făcut celebru se numește ”Live in Colombia”, DVD-ul, Blu-Ray-ul dublul CD și triplul vinil apărând pe piața din Europa în data de 27 mai 2016, iar în Statele Unite în data de 24 iunie anul curent.
Deci e ”fierbinte”!
Alan Parsons e un pic schimbat - parcă un pic mai ros de vreme și mai plinuț, dar ce să-i faci, mai îmbătrânește omul...
Încheind paranteza, vă spun că reprezentația este absolut fantastică și merită toți banii.
Sunt prezentate 21 de piese, toate una și una.
Deschiderea e făcută de ”I Robot”, după care se intră în ”Damned If I Do”.
Nu știu dacă e corect din partea mea să evidențiez vreo piesă, căci toate sunt excelent interpretate, dar am rămas mai mult decât plăcut surprins de versiunile simfonice date pentru ”Breakdown” și ”La Sagrada Familia”.
De ”Sirius” și ”Eye in the Sky” ce să mai povestim...
70 de instrumentiști și coriști ai Orchestrei Simfonice din Medellin (Columbia) - dirijor Alejandro Posada - i-au fost alături lui Alan Parsons, pe lângă colaboratorii lui direcți:
- P. J. Olsson - voce și chitară solo;
- Alastair Greene - voce și chitară;
- Guy Erez - voce și chitară bass;
- Danny Thompson - tobe și voce;
- Tom Brooks - clape și voce și
- Todd Cooper - saxofon, chitară și voce.
Alan Parsons a fost ca de obicei la chitară acustică, clape și normal, voce...
După cum se știe, compozițiile au fost semnate de Alan Parsons și Eric Woolfson.
Concertul a avut loc în aer liber în data de 31 august 2013 în Parque Pies Descalzos (un parc public de inspirație Zen) din localitatea Medellin, Columbia.
Casa de discuri este din Germania - Edel Germany GmbH, distribuită prin componenta aceluiași concern, Ear Music.
Deocamdată albumul nu este prezent pe piața din România, putând a fi cumpărat doar din magazinele de specialitate online din străinătate, cu prețuri cuprinse între 15 și 20 de euro - mă refer aici la DVD.
Cu toată sinceritatea vă spun că merită cumpărat și savurat.
Claudiu Costea

De azi scade prețul gazelor naturale

Revelion, nuntă, chef, șpriț!
Pregătiți artificiile, căci de azi scade prețul gazelor naturale livrate consumatorilor casnici din România!
De ce numai lor, chiar nu înțeleg.
Consumatorii industriali folosesc alt gaz oare...!?
Cu trei la sută scade prețul, în medie, în funcție de operator.
Și vom folosi doar gaze naturale din producția proprie, al căror preț a fost stabilit la 60 de lei per MWh, fiind diminuat costul transportului.
Încă un lucru pe care mullte publicații nu l-au făcut cunoscut: stabilirea acestor reglementări este valabilă doar până la data de 31 martie 2017.
”Să gazați bine...!”
Claudiu Costea